Dynasty tietopalvelu Haku RSS Iitin kunta

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://dynasty10.iitti.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://dynasty10.iitti.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kunnanvaltuusto
Pöytäkirja 25.04.2023/Pykälä 3


Markkinointi- ja tiedotuskertomus 2022

 

 

Markkinointi- ja tiedotuskertomus 2022

 

 

 

Kunnanhallitus 17.04.2023 § 78 

 

 

 

Valmistelija Markkinointi- ja tiedotussihteeri Jenna Ahola, p. 040 483 3995, jenna.ahola@iitti.fi ja hallinto- ja talousjohtaja Tuomas Rimpiläinen p. 040 481 8401, tuomas.rimpilainen@iitti.fi

 

Vuonna 2022 uudistettu kuntastrategia määritteli suunnan kunnan markkinoinnille ja viestinnälle sekä sen kehittämiselle. Kuntastrategian pääpainopisteet nostettiin kunnan ydinviesteiksi, sekä kuntastrategian pitkäaikainen visio nostettiin markkinoinnin tavoitemielikuvaksi, jota markkinoinnin ja viestinnän keinoin tavoitellaan ja kirkastetaan tulevien vuosien aikana. Kuntastrategia kyselyssä kuntalaiset antoivat kunnan tiedottamiselle arvosanan 2,24 asteikolla 1-5. Viestinnän kehittäminen on jatkuvaa työtä, johon panostetaan vuosittain.

 

Markkinointi- ja tiedostuskertomus esittää yleiskatsauksen vuoden 2022 merkittävimmistä markkinoinnin ja tiedottamisen toimenpiteistä, sekä johtopäätöksiä, joiden mukaan kunnan viestintää kehitetään ja toteutetaan vuoden 2023 aikana.

 

Tiivistetysti kunnan tiedotus ja markkinointi koostui ilmoituksista perinteisissä printtijulkaisuissa sekä digitaalisissa kanavissa. Hieman yli puolet painatusten ja ilmoitusten resursseista käytettiin paikalliseen tiedottamiseen, kuulutuksiin ja tapahtumailmoituksiin. Loput resurssit suunnattiin maakunnallisiin ja valtakunnallisiin julkaisuihin, ilmoituksiin ja bannereihin, radio- ja videotuotantoon, kunnan omiin esitteisiin, ulkomainontaan ja jaettaviin brändituotteisiin. 

 

Kertomuksessa tarkastellaan kampanjoiden tulosten ja resurssien lisäksi myös kunnan pääkanavien seuraaja- ja kattavuustilastoja. Seuraajatilastoilla seurataan kunnan pääkanavien käyttäjien ikärakennetta, kenelle viestimme. Seuraajamäärää ei suoranaisesti käytetä mittaroimaan viestinnän tehokkuutta, mutta seuraajatilastoja seurataan, jotta saamme ymmärrystä kenelle viestimme. Viestinnän seurannan ja kehittämisen mittarina käytetään tilastoista pääkanavien kattavuustilastoja, miten viestimme tulee nähdyksi. Määrällisten mittareiden lisäksi viestinnän kehityssuuntaa seurataan laadullisilla mittareilla.

 

Markkinointi- ja tiedotuskertomus laadittiin ensimmäistä kertaa. Uuden kuntastrategian myötä kunnalle laadittiin markkinointisuunnitelma vuosille 2021-2025 sekä viestintäohjeistus. Markkinointi- ja tiedotuskertomuksen tarkoituksena on esittää yleiskatsaus vuoden aikana tehdyistä markkinoinnin ja tiedotuksen toimenpiteistä, joilla markkinointisuunnitelmaa on toteutettu.

 

 

Esittelijä Kunnanjohtaja Jarkko Salonen

 

Päätösehdotus Kunnanhallitus merkitsee markkinointi- ja tiedotuskertomuksen 2022 tiedoksi ja esittää sen edelleen tiedoksi kunnanvaltuustolle.

 

Päätös Kunnanhallitus hyväksyi kunnanjohtajan ehdotuksen yksimielisesti.

 

 Merkittiin, että Seppo Lehtinen poistui kokouksesta tämän asian käsittelyn aikana.

 

Kunnanvaltuusto 25.04.2023 § 3  

246/00.01.02/2022  

 

Esittelijä kunnanhallitus

 

Päätösehdotus Kunnanvaltuusto merkitsee markkinointi- ja tiedotuskertomuksen 2022 tiedoksi.

 

Keskustelun aikana valtuutettu Markku Yli-Kaitala teki valtuutettu Minna Lintukankaan kannattamana muutosesityksen, että markkinointi- ja tiedotuskertomuksen kohdassa, jossa puhutaan paikallisesta mediasta, käytetään nimeä Iitinseutu.

 

Julistettuaan keskustelun päättyneeksi puheenjohtaja tiedusteli voiko kunnanvaltuusto hyväksyä tehdyn muutosesityksen yksimielisesti. Puheenjohtaja totesi valtuuston hyväksyvän muutosesityksen yksimielisesti.

 

Päätös Puheenjohtaja totesi kunnanvaltuuston päättäneen hyväksyä valtuutettu Yli-Kaitalan tekemän muutosesityksen yksimielisesti ja merkitä tiedoksi markkinointi- ja tiedotuskertomuksen 2022 muilta osin sellaisenaan.

 

Ptk tark.