Dynasty tietopalvelu Haku RSS Iitin kunta

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://dynasty10.iitti.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://dynasty10.iitti.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Palveluvaliokunta
Muistio 11.09.2024/Asianro 31


 

Talvihoitokyselyn 2023-2024 raportti, palveluvaliokunnan ohjaus 11.9.2024

 

Palveluvaliokunta 11.09.2024 § 31  

459/00.01.03/2024  

 

 

Palveluvaliokunta 11.09.2024 § 31  

459/00.01.03/2024  

 

 

Valmistelija Tekninen johtaja Harri Hoffren, p. 0404854037, harri.hoffren@iitti.fi

  Hyvinvointijohtaja Irina Barkman, p. 0400 932 135, irina.barkman@iitti.fi

 

 

Asian selostus Elinympäristövaliokunnan tehtävänä on valmistelun ohjaamisen lisäksi  seuraaminen ja arviointi tehtäväalueellaan. Yhtenä tehtävänä on mm.  seurata tyytyväisyyttä kunnan kiinteistöihin ja rakennettuun ympäristöön ja  tehdä palautteen pohjalta esityksiä kehittämistoimenpiteiksi.

 

 Kunnan yleisten alueiden ja liikuntapaikkojen talvihoitokysely 2023 - 2024

 on toteutettu nettikyselynä 22.4.2024 - 14.5.2024 kunnan kotisivuilla ja lisäksi kyselyyn voi vastata paperilla Iitti-pisteessä ja Ravilinnan liikuntahallilla.

 

 Vastauksia saatiin 36 kpl (viime vuonna 41 kpl). Kyseessä on 15.

 vastaava kysely.

 

 Kyselyssä kysyttiin asteikolla 1 - 5 (1=huono, 5=kiitettävä) talvihoidosta ja

 asiakaspalvelusta. Lisäksi sai antaa sanallista palautetta.

 

 Edelliseen vuoteen tehdyn vertailun mukaan tyytyväisyys oli laskenut kaikilla osa-alueilla, vaihdellen noin 6 - 18 %:n välillä. Eri vuosien tulosten vertailtavuuteen vaikuttaa mm. vastausten määrä. Sanallisissa palautteissa mm. kiiteltiin latujen hoitoa ja toivottiin latujen viereen omaa reittiä "koiraihmisille". Torin luistelupaikan käyttöasteesta kysyttiin ja todettiin, että tärkeämpää olisi tienauraus. Moitteita annettiin pyöräteiden kunnosta ja  talviaurauksesta sekä hiekoituksesta kuin myös annetun palautteen käsittelyn hitaudesta/reagoimattomuudesta.

 

 Raportti annetaan alueista vastaaville tiedoksi ja huomioitavaksi.

 

Kyselyn vastaajien vähäisyys osoittaa, että kyselyyn tulee tehdä muutoksia, jotta saadaan enemmän vastauksia. Kyseisellä vastausprosentilla emme saa tilastollisesti merkittävää tulosta niin, että tulosta voitaisiin pitää luotettavana. Kyselyä on tällaisenaan toistettu riittävän kauan. Tuloksen luotettavuus paranee vain vastaajien määrän kasvaessa. Olisiko järkevämpää tehdä vuodessa yksi kysely kunnan palveluista hieman laajempana muutkin sektorit mukaan lukien? Lisäksi kysymysten tulee olla sellaisia, että voidaan oikeasti kehittää palveluita. Näin pienellä vastaajamäärällä prosentuaaliset heitot suuntaan ja toiseen voivat olla suuria ja siksi kysely ei palvele tarkoitustaan. Kyselyä itsessään tulee kehittää, jotta saadaan enemmän vastauksia ja ideoita kehittää kunnan palveluja.

 

 

 

Oheismateriaali: Raportti 2023-24 -kyselystä

 Yhteenveto ja vertailu edellisten vuosien kyselyyn (keskiarvo ja vuosi)

 

Valiokunnan ohjaus Palveluvaliokunta ohjaa seuraavaa:

 

Kyselyä ei voida toteuttaa nykyisellään, sitä on muutettava ja laajennettava sekä kysymykset kohdennettava niin, että muutkin sektorit ovat kyselyssä mukana. Kyselyn kysymyksiä on syytä muodostaa aihealueiden mukaan.Kysely tulee jalkauttaa kuntalaisille esimerkiksi tapahtumaan / tapahtumiin. Kyselyyn vastaamista voi motivoida palkitsemalla vastaajat.

Kyselyn toteuttamisajankohtaa tulee harkita niin, että toteutus tapahtuisi kun ihmisiä on paljon liikkeellä (kesä). Kysely tulee suorittaa vain yhden kerran vuodessa.